sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Blognuary: Day 5


Kuka arvaa/tietää mistä tuli tänään kuluneeksi tasan kuukausi? Siihen liittyy tämän päivän blognuary-postaus.
Torstaina 5.12.2013 oli nimittäin mun lakitusjuhlat koululla (yo-juhlat 6.12.) ja ajattelin tänään kertoa hiukan mun lakituksesta ja lakkiaisista :)

Lakitusaamuna meikkasin itteni puol valmiiks ja suuntasin sitten kampaajani luo toteututtamaan jo kauan haaveena olleen yo-kampauksen. Alla olevan kuvan bongasin Iltalehden kampauskilpailusta, ja tuosta kampauksesta sitten toteutettiin pienillä muutoksilla mun kampaus (josta ei ookkaan sitten yhtään kuvaa... Höh) Ja mulla riitti siis ihan oma tukka tähän :D Lisäksi käytettiin mun vanhoihin tansseihin ostettuja hengettömiä helmiä.

Inspiration


Lakkiaislookki:
Kaulakoru on Pilgrimin
Jakku Vilan
Ja korvikset niin hienosta paikasta kuin Glitter :D
+ Kengät lakituksessa (eivät näy yhessäkään kuvassa :<) Zaran, kuten kauan sitten jo suunnittelin ♥
*

Lakitus jännitti mua ihan sairaasti, mut hyvin se meni ku kukaan ei kaatunu tai tiputtanu papereita :D Ja meitä oli siis nyt syksyllä melkeen 20 eli oli ihan reilunkokoset syyslakkiaiset :) Isäni yritti jotain juhlissa kuvailla, joten muutaman kuvan tähän nyt laitan koululta.

Taidekuva xd Ja siinä näkyy vähän mun kampausta ja helmiä.

Eka hetki lakki päässä :)

Yks perhekuvatilanne

Meillä oli siis vähän yhdistelty molempien koulujen perinteitä ja tapoja, esim. meidän vanhassa koulussa oli tapana lakituksessa se, että ryhmänohjaaja laittaa lakin heti lakitettavan päähän, mut se muutettiin nyt toisen koulun perinteen mukaisesti siten, et kaikki kanto omaa lakkiaan kädessä koko juhlan ja ne laitettiin sitten yhtä aikaa päähän. Ja koska olin sitten syksyn ensimmäinen ylioppilas, jouduin sitten kahdentoista sentin koroissa jalat täristen seisomaan lavalla kaikkein kauimmin, haha :D Ei kyl sillon tosiaan naurattanu, ku jänniti ihan sairaasti ku piti viel mennä lavalle ekana. MUT en sentään kaatunu!
Ja oli sentään meidänkin koulun perinteitä säilytetty :)

Tää on perinteisesti ollut AINA meidän koulun lakkiaisissa, niin olin tyytyväinen, et se oli nytkin :)

Selfie autosta, kun oltiin käyty hakemassa kukkaset juhlia varten :)

Illalla tuli sitten viel sekalaisten valmistelujen välissä käytyä yksissä pikkujouluissakin pyörähtämässä (lätsä päässä tietenkin ;>) Mut viel piti hiukan jännittää seuraavaa päivää.

Itsenäisyyspäivä alko sitten taas semiaikasin, ku kävin ensin kampaajan luona korjailemassa kampausta, ja sieltä kotiuduttuani lähdettiin sitten isän kanssa kakun noutoon, kun äiti jäi kotiin odottelemaan pitopalvelua.
Kakut tilattiin Rouva V:ltä, joka on ihan mun lempparikakuntekijä! Oltiin siis häneltä tilattu jo aiemmin kakut mun rippijuhliin (linkit kakkuihin tässä ja tässä) joten halusin ehdottomasti luottaa homman hänelle.
En siis antanut mitään kauhean tarkkaa visiota siitä, millasia kakkujen pitäis olla, mut nyt annoin kyllä paljon enemmän ohjeita kaikkiin "yleisiin linjoihin", jos näin voi sanoa. Olin selaillu aika paljon erilaisia kakkuja läpi ja niistä sit innostuin kakun reunojen koristeluista, mustavalkosuudesta ja orkideoista, jotka sopi mun mielestä yo-kakkuun näin syksyllä/talvellakin :) Ja kyllä olin taas tyytyväinen työn jälkeen, joka näkyy paremmin myöhemmissä kuvissa.

Kakkuja noutamassa Piikkiöstä, mulla oli siis kolme samankokoista kakku, joista yksi oli laktoositon & gluteeniton ja ulkonäöllisesti hiukan erilainen.
Juhlat kotona meni ihan hyvin, mut melkeen kaikki vieraat tuli heti juhlien alkupuolella, ja meinas tulla vähän ahdasta :D Olin ihan pyörällä päästäni muutenkin, enkä kauheesti osaa kertoa juhlista mitään sen enempää, siinähän menivät ihmetellessä...
Kuten jo aiemmin mainitsin ohimennen, ruoat (ja astiat) tilattiin pitopalvelusta, ja ruoat oli ihan taivaallisia! Muutama isän ottama kuva "noutopöydästä":

Menussa muun muassa salaatteja ja lihapullia

Servetit ja 'kahviliinat' oli muuten samanlaisia, halusin ne samanlaisiksi. Mustavalkoset Marimekot toimii...

Kakut oli niin kauniit ♥ Rakastuin tohon "verkkokuviointiin" kakkuja selaillessa, lyyra ja päivämäärä oli taiteilijan itse toteuttamia 
Pitopalvelulta oli kakkujen lisäksi makeana tarjolla mokkapaloja ja "yo-keksejä"

Ois varmaan pitäny loppuun laittaa viel kuva korttipöydästä, koska meinaan hukkua täällä onnittelukortteihin :D Kaiken kaikkiaan olin tosi tyytyväinen mun juhliin ja ne oli just sellaset ku ite halusinkin :)
Kiitänkin kaikkia vieraita käynnistä ja ihanista lahjoista ja korteista.

Loppuun vielä muutamia musta otettuja kuvia juhlissa:

© T. S.
© T. S.
© T. S.
© P. S.
*
Huomenna taas - kuten tähänkin asti - uutta postausta kohta viikon jatkuneeseen postausputkeen, siihen asti hyvää sunnuntain jatkoa ja huomista loppiaista! :)

Ei kommentteja: