perjantai 24. tammikuuta 2014

Blognuary: Day 24


Moi!

Tän päivän postauksen kanssa meinas tulla paniikki, ku tänään ei oikeesti oo tapahtunu YHTÄÄN mitään. Nyt sain kuitenkin lisäaikaa postaukselle, ku piano-opettaja joutus peruu tunnit, enkä päässykään tänää soittelee :( Perjantain kunniaks päätin kuitenkin kertoo vähän mun pianonsoittohistoriasta xd

Eli alotin pianotunnit kaks vuotta sitten tammikuussa (17-vuotiaana) ja olin opetellu ite yhen kappaleen ennen tuntien alottamista, mut mitään muuta en pianonsoitosta oikeestaan tienny. Ja musta tuntuu etten tiedä vieläkään mitään XD Mun ongelma on siis lähinnä se, etten osaa lukea ku muutaman nuotin nuottiviivastolta, ja osaan soittaa enimmäkseen vaan ulkomuistista, en nuotteja lukemalla :D
Tässä parin vuoden aikana oon kantanu mun nuotteja aina samassa kassissa, joten päätin nyt kaivella mun pianokassia, ja näyttää mitä siellä kulkee aina mukana (vaikka puolet kamoista on siellä turhaan ja ne vois ottaa pois xd)

Jeeee, mun pianotuntikassi!

Parissa vuodessa on tullu soiteltua vähän kaikenlaista, joten mun kassi pursuu kaikkia eri nuotteja, joita on aiemmin käytetty. Ja en edes vaivautunu kuvaamaan niitä kaikki :D Tosin mainittavista yks, jota oon soittanu myös, on Für Elise, jonka nuotteja ei kuvista löydy...

Bella's Lullabya tuli kokeiltua viime syksynä, mut jätettiin se aika nopeesti opettajan kanssa kesken ku hän halus et soitettais välillä jotain muuta xd


Tää kirja on jo ihan sikavanha, enkä edes oo käyttäny tätä enää pitkään aikaan XD Mut muiden joukossa se on edelleen :)

Tätäkään ei oo tullu vähän aikaan soiteltua, mut kulkee aina messissä...

En oo erityisemmin Hanon-fani, mut rakas opettajani tykkää kiusata mua aina välillä xd Tää on unkarin- ja saksankielinen versio, jonka opetuksista ei tosin ymmärrä just sanaakaan :D

Perus-Hanon

Opettajan perusmerkinnät ❤ :D

Clair de Luneaki on tullu jonki verran soiteltua tossa viime vuonna


Joululäksynä tänä vuonna :)

Tän opettelin ite Youtubesta ennen ku osasin edes soittaa x) Ja tän osaan edelleenkin!


Kokeiluasteelle jäi tämäkin, ku päätettiin yhessä et siirrytään välillä eteenpäin... Osaan kuitenkin tota alkupätkää jonkin verran :)


Pakkohan tätäkin oli saada treenata xd



Tällä hetkellä työn alla on Amélie-elokuvan La Dispute, josta osaan ensimmäisen osan kertausmerkkeihin asti.


Ja ettei tää postaus ois ihan täysin tylsä, niin päätin sit kuvata videolle hiukan mun soittoa (en oo koskaan ennen kuvannu ku soitan, apua xd). Siis soitin La Disputea ja videoin sen. Wuhuu. Ja älkää välittäkö mun hidastelusta, en oo viel ihan hirveesti ehtiny treenaa. Mut tällä kertaa en ees soittanu yhtään nuottii väärin :D




Siit oon onnellinen, et oon niin paljon saanu ite valita soitettavia kappaleita, eikä must tunnu et mun opettajan ois ikinä tarvinnu pakottaa mua soittamaan mitään. Ja mun opettaja on ihan huipputyyppi! En vois ees kuvitella käyväni minkään tiukkapipon luona, meil on aina huonoo läppää ja me ollaan monissa asioissa samanlaisia :' )
Nykyään sitä odottaakin usein perjantain tunteja innolla! Ja tällä viikolla olin viel oikein treenaillu koko viikon, ja petyin ku en päässykään tänää tunnille :c

Nyt kuitenkin lähetään kauppaan (äidin synttärilahjat ostamatta XD) joten hauskaa viikonloppua (niinku mun opettaja sanois: "Muistakaa rentoilla" :D) ja nähdään huomenna!

Ei kommentteja: