maanantai 3. kesäkuuta 2013

Solen skiner kanske bara idag

...men inte för mig.

Oon ehtiny tottua siihen, et loman alku on rento, mut ei tällä kertaa.
Päätin käydä viimeisen pakollisen uskonnon kurssin kesälukiossa (ettei tarvi pitää mitään esitelmää...) mut en tiiä onks tääkään paljon parempi vaihtoehto... Joudun painaa kauheet duunii seuraavat kaks viikkoa, joten en usko että edes ehdin kauheesti postailla... :(

Oon lukenu jo 2/3 mun uskonnonkirjasta (yhdessä päivässä) mut en tajunnu puoliakaan? Huomaan jatkuvasti vaan lukevani samaa asiaa siitä, miten "Jumala otti Jeesuksen muodon ja tuli maan päälle" tai siitä, miten ystävyys toimii käytännössä.

Hei apua?

Tää kirja on ihan susi, joten lainasin uudemman version tänään aamulla kirjastosta (siis oikeesti aamulla... Heräsin ekana lomapäivä aamukahdeksalta, et ehin käydä kirjastossa ja tulla takasin kotiin ennen klo. 11..... Oikeesti mitä ihmettä?) jos siitä olis jotain apua... En kyl jaksais lukee samoi asioi molemmist kirjoista, ku toises on vaan 150 sivuu ja toises kakssataa, hei oikeesti mitä mä teen?

Eiks tän kurssin pitäny olla etiikkaa eikä rakettitiedettä?

Mun uus lookki 3.6.-17.6.

Ja voi ei noit kysymyksiä... Käsitteistä jokasesta pitäis selittää fontilla 12 puol sivua / käsite? Mä ymppäsin kyl kolme puoleen sivuun, ettei siinä mitään...

Ja miten ikinä tuun pohtimaan sitä, kuka kristinuskon perusteella pelastuu tai jotain Lähi-idän kriisejä :( Oon aika kauhuissani noista, ja tuntuu ettei täst hommasta tuu mitään!

Mul ei riitä edes omatunto siihen, et pitäisin jotain kunnon taukoa näistä, kun tuntuu et on kauhee kiire noitten viiden tehtävän kanssa ja sit viel se koe... Onneks ei ny oo mitään kauheit paineit, kun mun ei tarvi päästä koko kokeesta ees läpi :D Ne, jotka tuntee mut toteaa tosin täs vaiheessa, et koska oisin muka reputtanu jotain... No, en ookkaan, mut nyt pelottaa ihan tosissaan, et mitä tässä kokeessa voi edes kysyä (laskin just, et ei tarvi saada ku 5 niin keskiarvo pyöristyis 8, nelosella putois seiskaan XD) saati, et miten mä voin pärjätä tässä aiheessa, joka on ah, ollut ysiluokan uskonnontunneilta asti mun parasta tuntemusalaa.

Ja tän rupeaman perään sit alkaa mantsan ylppäreihin valmistautuminen. Ja seki jänskättää ihan sairaasti! 


Lauantai meni siinä mielessä hyvin, et oli ihan kiva seurata kavereiden lakitusta, vaikken ite lakkia vielä saanukkaan, eikä lakitus oo syksysin ihan yhtä iso projekti, mut kuitenkin :-) Mulle vaan annettiin todistukset aamulla kouraan ja se oli ohi 15 sekunnissa :D Ja oli se ihan kiva kuulla, mistä mulle myönnettiin kevään stipendit (joita sain kaks kappaletta) ja niin, sain tommosen kivan ruskeen yo-lautakunnan myöntämän paperin, koska oon suorittanu jo kaikki pakolliset yo-kokeet mutten saanu päättötodistusta. Musta on ihan kiva, kun saan sen sinisen syksyllä vielä ton lisäks ja mul on kaks erilaista paperia, vaikken mä sit tolla mitään enää teekkään :-)
Ja siis sain vähän käteistä Lontoota varten, kun sain yleisestä koulumenestyksestä (joka jaetaan kaikilla 'luokka-asteilla' yli 9 keskiarvon saaneille, ainakin näin mä oon ymmärtäny, mut ne on aina arvokkaampia, mitä vanhempi on :D) ja menestyksestä englannin yo-kirjoituksissa samansuuruisen setelisumman, ihan mieltä lämmittävää tommonen koulunkäynti toisinaan :)

Ja oli kans ihan kiva, ku pääsin muiden juhliin, ja kaikki taas uhkaa tulevansa mun juhliin syksyllä :D
Kävin kolmen kaverin juhlissa, ja oli vähän harmi kun oli kauheen kiire aikataulu, mut ehdin sentään olla noin tunnin yhdessä paikassa... 


Nyt on kuitenkin pakko palata taas hetkeks uskonnon pariin, kun käsitetehtävän palautus on jo huomenna...
Kohta tää on jo sit kai ohi :)


Ei kommentteja: